Imkervereniging Leersum e.o.
17 juni 2016

Opening bijentuin

Persbericht:
Imkervereniging Leersum en omstreken heeft afgelopen vrijdag 17 juni 2016 feestelijk haar bloementuin geopend. De bloementuin is gelegen naast het verenigingsgebouw aan de Woudenbergse 38a te Maarsbergen. De vereniging heeft o.a. leden uit Amerongen, Leersum, Maarn, Maarsbergen en Woudenberg.

De bloementuin is medio vorig jaar door een lid van de vereniging ontworpen. Het Rabofonds van de Rabobank Gelderse Vallei heeft de vereniging gesteund met een gift van € 9,500. Na ontvangst van leden en omwonenden opende voorzitter Gert-Mark ter Wee de tuin en overhandigde de heer Grootendorst van het Rabofonds symbolisch een cheque. Hierna namen de bezoekers de tijd om de tuin te bezoeken en zich voor te laten lichten over de diverse soorten planten in relatie tot de voedselbron voor de bijen.
De tuin vormt een onderdeel van de voeding voor de bijen maar is ook een tuin met een educatief karakter voor imkers, scholen en belangstellenden. Zo is vorige week woensdag groep 8 van de Meander in Leersum op bezoek geweest om te leren over bijen, een insectenhotel te bouwen en te helpen in de tuin.

15 juni 2016

Groep 8 Meander Leersum gaat op "Bijles"

Woensdagochtend 15 juni is groep 8 van de Meander. op bezoek geweest bij de imkervereniging. In het verenigingsgebouw op landgoed Maarsbergen kregen ze eerst een film te zien over honingbijen. Daarna werd er in een demonstratiekast gezocht naar de koningin, een insectenhotel gebouwd en gewerkt in de bloementuin.